Bakıcı, bakıcı ve bakıcı

Eylül başında işe başlamam gerekecek ve maalesef  bebeğime bakacak yakınım olmadığı için,  dışarıdan birisini bulmam gerekiyor. İlk bebeğimde çok iyi referans ile gelen bakıcı bile bana bir düzine sorun yaşattı. Sonra birkaç yabancı bakıcı denedim, olmadı. Ya ben şanssızdım, ya başka bir şey. Sonunda yakınımız gelip baktı 1,5 yaşına kadar ve sonra kreş....
Şimdi ikinci bebekte umarım aynı sorunları yaşamam.
Oturduğum sitede çalışan bakıcılardan biri bu arada kendini pazarladı bile . Söylediğine göre çok çalışıyor. Yaptığı herşeyi tek tek anlattı. Şu anda baktığı çocuk artık 3 yaşında, kreşe başlamış onu kreşe götürüyor, temizliği, ütüyü, tüm ev işlerini o yapıyor ve ayrıca hasta anneye bakıyor başka evde. Tabi bunları çocuk kreşteyken yapıyor. Çok ama çok yoruluyor! Sonunda ne kadar maaş beklediğini sordum.  Bir arkadaşım 1.400 TL'ye yeni (apartmana göstererek) bu apartmanda başladı dedi. Tabi benim bu rakam karşısında dudağım uçukladı! Yine aynı sitede yatılı bakan bir bayanın 1.000 TL aldığını biliyorum. Yani kendi iş hayatımdan şunu biliyorum bakıcılart temizlikçiler kadar pazarlık yapma fırsatım ve hiçbir imtiyazım olmadı! .
Umarım makul bir rakam ile bebeğime en iyi şekilde bakacak birini bulurum!

Yorumlar