Okulda öğretilenler ve Gerçek Hayat

Ortaokul 3’e geçen oğlum diyor ki “İlkokulda bize Güneş en küçük Yıldızdır diye ezberlettiler. Ortaokulda ise Güneş orta büyüklükte bir Yıldızdır diye öğrendik. Zaten okulda hep doğruları öğretmezler”. Ben de bunları duyar duymaz şaşırıyorum gerçekten. 







Oğlumun küçüklüğünden beri neredeyse her yaz onunla birlikte Tataristan’nın Şemordan ormanlarında mantar toplarız, sonra  o mantarları kızartıp yeriz. Çok güzel olur. Bu sene de bu geleneği bozmadık. Mantar toplamaya gittik. Ben de oğluma hangi mantar yenilebilir hangisi yenilemez, mantarları tanıtıyorum.  
Bu yaz da mantarlar toplanırken oğlum ‘Bize okulda sadece kültür mantarı yenir diye öğrettiler, biliyor musun”  - diyor şaşkınlığını gizlemeden, bir yandan da benim tepkime bakıyor. Ben de o kadar büyük bir şaşkınlıkla “Hadi ya?”- diye şaşkınlığımı gizleyemiyorum. Bir yandan da neden okulda bu şekilde çocuklara bilgi veriliyor acaba diye merak ediyorum.  Sizce sadece kültür mantarı mı yenilir? Neden okullarda sadece kültür mantarı yenilebilir diye öğretilir, bilen var mı?  

Yorumlar

Yorum Gönder