Yazmanın Faydaları

Evet bu konuyu Sevgili Nil’den esinlendim desem? Geçen haftalarda Profesyonel Koçluk Eğitimine katıldım ve oranın bana belki de en büyük hediyelerinden biri Sevgili Nil ile tanışmak oldu. Nil dünkü yazısında benden bahsetmiş. O da dünkü yazısında yazmayı neden sevdiğini yazmış. Ben de bugün bu yazımda yazmanın aslında ne kadar faydalı olduğunu paylaşmak istiyorum.

Okul çağında bana zorunluluk gibi geliyordu yazmak. Görsel olarak güzel  el yazım vardı ama okul gereği ödeveleri yapmak için sadece yazı yazardım. Benim gibi matematik eğilimli ve sosyal bigileri okul çağında çok da kuvvetli olmayan biri iseniz, yazı yazmanın ne kadar da güzel birşey olabileceğini anlamak yıllar alıyor maalesef. Nedense bize yazmanın başka yüzünü okulda anlatmıyorlar? Peki nedir yazmanın başka yönleri?
1.     Yazmak bir terapi yöntemidir. Hemen şimdi elinize bir kalem alın ve içinizden ne geçiryorsa  yazın ve durmadan 20 dakika yazın. Bakalım neler yazacaksınız? İçinizden neler çıkacak?
2.     Yazmak kendinizi anlamanın bir yoludur. Evet ne demiş ünlü düşünür? İlim ilim bilmektir,
İlim kendin bilmektir,
Sen kendini bilmezsen,
Bu nice okumaktır.
İçinizden gelenleri yazdıkça, kendinizi daha iyi tanıyacak ve birçok konuda netlik kazanmanızda yardımcı olacaktır. Hayatınızda belki karaları daha kolay alacaksınız. Seçimlerinizi neye göre yaptığınızı anlayacaksınız vs.
3.     Yazdıkça yazma hüneriniz artar bu da sizin için bir artı değer olur. Daha iyi kendinizi ifade eder. Daha kolay yazarsınız.
4.     Yazdıkça profesyonneliğe dökebileceğiniz belki de bir yetkinliğe kavuşabileceksiniz.
Sevgili Nil’in yazısında ayrıca yazmayı neden sevdiğini okuyabilirsiniz. Yazmanın şifasından yararlanmanızı dilerim.
Sevgiler.  

Yorumlar