Nevruz! 8 Mart! Yüklediğimiz anlamlar!

Nevruz deyince aklınıza ne geliyor? Bayram mı? Güzel mi? Çirkin mi? Korku mu? Sevinç mi? Gözaltı mı? Bana ait mi? Ötekine mi?  
Bugün Nevruz bayramı kutlanıyor. Aslında çok eskiye dayanan baharın gelişinin kutlandığı bir bayram. Tabi ki bunun gerçekten nasıl olduğunu tarihini  araştırmadım ama bildiğim kadarı ile yazıyorum. Bu bayramda örneğin ateşin üzerinden atlamak adetlerden 1 tanesi.
Peki size göre Nevuz bayramı ne ifade ediyor? Nevruz bayramı olayların çıkması için bir neden mi yoksa sadece güzel adetleri anmak ve yaşamak için kutladığımız bir bayram mı? Yada hiçbir anlamı yok mu?  Nevruz bayramına yüklediğiniz manaya bakar. Ya diğer bayramlar ne ifade ediyor?
Peki bundan 10 sene önce holding patronları 8 Mart gününde kadınlara çiçek dağıtır mıydı? 8 Mart günü için yüklediğiniz anlam ne? Ben Soviyetler birliği zamanında doğmuş biri olarak, 8 Mart günü benim için etrafımdaki tüm erkeklerden: babamdan, ağabeyimden, kardeşimden, sınıf arkadaşımdan çiçek ve hediyeler aldığım gündü. O gün bir kız olarak kendimi özel hissederdim. Yani 8 Mart günü benim için hediye almak ve kız olmanın güzelliği idi, bu kadar. Türkiye’ye ilk geldiğim yıllarda ise 8 Mart haberlerde sürekli bir olayların olduğu, gözaltıların olabildiği gün olarak izlerdim. Bugün ise okuduklarımdan 8 Mart günü tarihte  vefat eden kadınlar hakkında öğrendikten sonra belki de yas tutmam gereken bir gündür? Ne dersiniz? Peki son 10 yılda 8 Mart için yüklediğiniz anlam değişti mi? Daha farklı mı kutlanıyor?
Hepinize anlamlı bir hayat ve bayramlar diliyorum!
İnsan hayatında anlam arayan ve anlam katmak isteyendir.
Yüklediğiniz anlama bağlı.
Sevgilerimle.  

Yorumlar