Korkularınız ile iletişiminiz nasıl?

Her gün korktuğun bir şey YAP!


İtiraf ediyorum. Çok korkularım var. Yaş ilerledikçe de korkularım artıyor. Örneğin çocukken uçağa binerken korkmuyordum, araba hızlı sürerken korkmuyordum. Şimdilerde ise korkmuyorum desem yalan olur. Çok şükür ki artık uçaklarda film izleyerek bu korkuyu bir nebze indirebiliyorum. Peki bu korkuları ne yapacağız? Karar bize ait.
Eleonor Roozvelt (1933-1945 yıllarının Amerika First Lady)  “her gün seni korkutan bir şey yap”- diyor. Her gün korkularının üzerine gidip yaparsan, kendine ile gurur duyarsın diyor. Hatta tüm korkularının listesini yap, ve korktuklarını her gün yap tavsiyesinde bulunuyor. Bu biri ile yapmayı ertelediğin bir konuşma olabilir, yapmak istediklerini erteleme olabilir, birçok şey olabilir. Nasıl geliyor kulağa?
Yakın tarihte yıllarca yapmaktan korktuğum bir şeyi yapmaya başladım. Önce ilk yaptığımda bunu benim yaptığıma inanamıyordum. Sanki asıl, o korkan ve yapmayan ben, gerçekte yapan ise benim içimdeki başka biri. O korktuğumu yaparken sanki başka biri yapıyor, ben yapmıyorum gibi hissediyordum.
Örneğin spor yaparken, bedenimizin neler yapıp yapamayacağını biliyor muyuz? Ay ben bunu yapamam derken bakıyorum, aslında yapabiliyorum, ama zihin sürekli yapamazsın diye fısıldıyor bir yandan bedenimi esnetirken.
Sonuç olarak korkularımızın farkına varıp onlar ile nasıl yaşayacağımıza karar vermek bize ait. Gerçek şu ki kendi sınırlarımızı genişletebilir ve yapabildiklerimizi arttırabiliriz.
Sen düşünme ! Sen yap! Üret! Korkularını da kucakla ve yaparımlara dönüştür!
Sevgilerimle…

Yorumlar