Kaşlarım ne kadar güzel? Ve Kaş Endüstrisi!


Size bugüne kadar kaşlarıma hiç dokunmadım, hiçbir işlem yapmadım desem inanır mısınız?
En son gittiğim salonda microblading yapılmasına ilişkin bilgiler ve fiyatları duyunca aklıma şu soru geldi, acaba bu kaş piyasası ne kadar büyük?
Türkiye’de ne kadar büyük diye sorunca tabi google amca cevap veremedi ama İngilterede mesela 20 milyon poundmuş. Baya büyük yani. Hatta kaş yaparak Amerikada milyoner olan kadın girişimci hikayelerini de internetten okuyabilirsiniz.
Aşaıdaki fotoda yıllara göre kaş modası sergilenmiş.


Foto kaynak: https://www.pinterest.ru/pin/330170216414164716/?lp=true

Ben küçükken ince kaşlar yapmak moda idi diye hatırlıyorum. Birçok kadın güzel olmak adına kaşlarını yolarak inceltirdi, bazıları kaşlarını kalem ile çizerdi.
Bugünlerde ise popüler olan microblading denilen işlem aslında kaş bölgesinde derinin üst tabakasına kıl görünümlü çizgiler ile uygulanır ve uygulama sonunda mevcut kaşlara doğal bir görünüm sağlanır denir. Burada kilit kelime doğal görünüm oluyor. Her ne ise.
Sokaklarda yürürken birçok kadının göz makyajı ve kaş şekillerine bakınca aynı yüzler görmeye başlıyorum. Çünkü doğuştan var olan ve eşsiz olanı aslında kendi ellerimiz ile tek tipleştiriyoruz belki de. Hepsi için söylemiyorum. Geneli için böyle.
Neyse diyeceğim o ki, yeter ki kadınlar kendini mutlu ve rahat ve güzel hissetsin. Önce kaşlarını yolarak ve kalem ile çizerek. Sonra yok olan kaşları ekerek.
Aynaya bakınca kendini gerçekten güzel hissediyor musun?
Yoksa hala değiştirilmesi gereken birşeyler mi var?
Belki de değişmesi gereken içindedir, yüzünde değil?

Ben ekonomistim. Ekonomi bilimi var olan insanın sonsuz ihtiyaçlarının kıt kaynaklarla karşılama bilimi diye anlatılır. Bence insanın ihtiyaçları aslında sonsuz değil. İstekleri sonsuz.
Peki soru şu? Bunlar insanların kendi istekleri mi? Başkalarının mı? (Alice Harikalar diyarı kitabında şu sorular soruluyordu: - Bu gerçekten benim kafamdaki düşünceler mi? Yoksa başkalarının beni kafama soktuğu düşünceler mi? (doğru hatırlıyorsam))
Herkese kendini güzel hissetmesini ve gerçek isteklerini bilmeyi diliyorum.
Sevgilerimle.  

Yorumlar