Mezuniyet ve Evlilik Fotoğrafı

Mezuniyet
Evet bugün de mezuniyet hakkında yazmaya karar verdim. Zira bu sene oğlum ilkokuldan mezun oluyor. Okulda kep töreni mi dersin, mezuniyet balosu mu, yıllık mı, fotoğraf albümü vs. vs. vs. Bu benim galiba anne olarak katılacağım 3. mezuniyet olacak. Birincisi oğlumun ana okul mezuniyeti idi, ikincisi ise kızımın ana okul mezuniyet töreni idi Bu da 3 mezuniyet töreni olacak.
Kaynak: https://pixabay.com/tr/kelebek-b%C3%B6cek-makro-hayvan-do%C4%9Fa-1127666/
Benim kendime ait hayatımda 2 mezuniyet törenim oldu: birincisi lise, ikincisi - üniversite. Yüksek Lisans Diplomam için bir mezuniyet töreni düzenlenmedi. Bak, Tüketim Toplumunu uyarmak lazım. Burada bir pazar açığı var. Yüksek Lisans mezuniyet töreni. Hoş insan tez yazmaktan o kadar yorulmuş oluyor ki, belki de bunu kutlamak dahi istemiyor .. :) Bilemedim şimdi. Anne olarak çocuklarım daha üniversiteye bile başlamadan en az 10 tane mezuniyete katılmış olacağız. Bu demek oluyor ki çocuklarım 10 defa kep giyip, kepi atacaklar. Ve belki de bunu neden 4 senede bir yaptıklarını ve sürekli okumaya devam ettiklerine anlam veremeyecekler.. :).....
Bir anda kendi üniversite mezuniyet törenimi hatırladım da. Törende bazı Profesörler kısa ve öz konuşmalara yaparken, bazıları ise bitmek bilmeyen nutuklar atmışlardı. Aklımda kalan büyük kalabalık ve curcuna... Kepi atıp atmadığımı bile hatırlayamadım.  Bir de yıllar önde arkadaşım Boğaziçi Ünivesitesi mezuniyet törenine katılmıştım. O mezuniyet töreninden de aklımda kalan ise sürekli olarak mezunlara 'Boğaziçili olmanın ayrıcalığı' pompalanmasının yapılması idi. Yani insan ister istemez Boğaziçili olmanın bir ayrıcalık olduğuna inanarak buna göre hayat kurardı.

Evlilik fotoğrafı
19 Mayıs günü  Fenerbahçe parkında çocuklarımın gittiği spor salonunun organize ettiği her sene gelenek haline gelmiş pikniğe katıldık. Çocuklar da açık havada birlikte oynamaktan müthiş keyif alır.
https://www.shutterstock.com/tr/image-vector/just-married-newlyweds-bride-groom-set-583566973
Fenerbahçe parkına öylesine gezmeye gelenlerden daha çok evlilik nişan vs günler için fotoğraf çekmek için gelen gelin hanım ve damat beyler ve fotoğrafçıları fotoğrafçı yardımcıları vardı. Zavallı damat adayları en az 2-3 saat (kendim şahidim) biraz başını aşağı doğru eğmek, gelini kucaklamak, geline bakmak, yukarı bakmak, aşağı bakmak gibi fotoğrafçının komutlarına uymak zorundaydı. Ne için? Evlilik sonrası eve gelen misafirlere güzel evlilik fotoğraf albümünü göstermek için. Yada başka bir neden mi var? Bilemedim şimdi. Eeee hayatta bir kez evlenilir. Fotoğraf albümümüz de olmasın mı şimdi.

Evet hayatımızda kutlamalar güzel günler çok olsun tabi. 
Peki  belki de hayatımızı daha anlmalı yaşamaya denesek çok mu zor.. Sürü ile birlikte fotograf çektirmek, paylaşmak, para ve enerjimizi buna harcamak, sen sen olmaktan çıkmak daha kolay. Alternatifi çünkü bir duruş ister!!!!
Hepinize bol kutlamalar, bayramlar ve güzel günler dilerim. Bugün sevdiklerinize sarılın ve ne kadar çok sevdiğinizi söyleyin gözlerine bakarak. Ve bleki de bu kutlamayı, SENİ SEVİYORUM kutlamasını her gün yapmalıyız. Ne dersiniz? Hem de illa ki fotoğraf çekimi için poz vermeden ve para ödemeden.

Yorumlar