Bezsiz Bebek Hikayesi


Geçenlerde rastaldığı bezsiz bebek blogu  ve özgürannenin yazısı beni  çok mutlu etti. Bebek bezi konusunda  aynı fikirde insanların olduğunu bilmek çok güzel bir duygu.   
Oğlum 2 yaşında parkta bezsiz olarak oynadığı zaman çevredeki insanlar şaşkınlıkla seyrediyordu. Tabi tuvaletini kaçırdığı zamanlar da oluyordu mutlaka ve eminim çok farkettirmeseler de  kesinlikle ayıplanmışım olduğumu düşünüyorum. Ama sonunda, 3.5 yaşındaki komşu çocukları hala bezli dolaşırken benim oğlum 2.5 yaşında tuvalet eğitimini % 100' tamamlamıştı.  
Ben de hazır bezleri mümkün olduğunca az  kullanmak isteyenlerdenim.  Burada hazır bezleri tercih etme ve etmeme nedenlerimi kısaca şöyle özetleyebilirim.







Hazır Bez Tecih Etmeme Nedenlerim:
  1.  Sağlığa olası zararları:  Emici madde olarak kullanılan madde içeriği konusunda hiçbirimizin tam bilgisi yok. Bir kadın doğum profesörü kadın pedleri için kullanılan emici maddelerin sorgulanması gerektiğini söylemişti bana.  Ayrıca, bebek bezi sektörünün tek amacının kar olduğu ve birçok `uzman` araştırmalarının bu firmaların sponsorluğunda yapıldığı unutulmamalıdır.  
  2. Tuvalet farkındalığının gecikmeli gelişmesi: sürekli hazır bez ile dolaşan bebek altında ıslaklık hissetmediği sürece, bu durumdan rahatsız olmayacak, dolayısı ile bu konuda farkındalığı gelişemeyecektir.  Büyük bebek bezi firmasında pazarlamacı olarak çalışan biri ile konuşma şansım olmuştu. Onun söylediklerine göre, en az bebek bezi kullanımı Rusya ve çevresindeki bölgelerde ve de Japonyada olduğunu, ama mesela Almanya’da 5 yaşındaki çocuklar için bile bebek bezi üretildiğini söylemişti. Rusya için şöyle söyleyebilirim o coğrafyada eski nesil anneler bezlerin bebek için zaralı olduğuna inanıyor ve ayrıca maddi kaygılar nedeni ile tercih etmiyor.  Almanya için ise ailelerin çocukları eğitmemesi ve tembellikten dolayı tuvalet eğitimi gecikiyormuş.
  3. Çevreye daha az atık atma: Okuduğum  kitaplarda hep hazır bebek bezlerinin atık oranı yüksek olarak belirtiliyor.
  4. Özellikle sıcak yaz aylarında bebek cildinin nefes alamaması ve pişiğe sebep olması
Hazır Bez Tercih etme nedenlerim
  1. Konfor: Anne için müthiş kolaylık. O kadar çok işin içinde bebek bezleri çok rahat kullanılabilen bir ürün. Bunun yanında yıkanabilen bezleri kullanılması ise çok zahmetli bir süreç. Ayrıca, özelllikle havaların soğuk olduğu zaman ve geceleyin bebek rahatsız olmadan hayatına devam edebiliyor.
Oğlum için sadece soğuk havalarda dışarı çıkarken ve bazen geceleri bez kullandım. 1.5 yaşında % 100 kakayı söylüyordu. 2 yaşında 75 % çişini, 2.5 yaşında da % 100 tuvalet eğitimini tamamladık. Kızım 15 aylık şu anda. Bakıcı ablamız bana göre fazla bezliyor maalesef. Ama önümüzdeki baharda bezleri mümkün olduğunca az kullanmayı düşünüyorum.
Oğlum doğduğunda hazır yıkanabilen bezler yoktu, ama kızım doğduğunda yıkanabilen bezleri (http://www.babyneo.com.tr/ keşfettim. Bu bezleri kızım 9 aylık olana kadar da kullandım. Şimdi ise alıştırma külotlarını kullanıyorum.
Bebeklerimiz ve bizim mutluluğumuz için  bilinçli tercihler yapmamız dileği ile ..


Konu ile ilgili kitap için bakınız:
http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=439892 




Mutlu bebekler için bilinçli tercihler diliyorum!