Zamanınız ne kadar değerli?


Rollerimiz çok fazla. Anne, Eş, İş Kadını, Ev işlerini yapan biri vs. Günümüz 24 saat. Bu nedenle şuanda zamanı iyi yönetmeyi öğrenme çabası içerisindeyim.
Zaman hayatımızın en pahalı varlığı!
Zamanı kaybettin mi geri kazanma şansın yok!
Zaman hiçbir zaman beklemez. Zamanını boşa harcarsan, hayatını ve paranı da boşa harcarsın! Dünyanın en zengin insanı da olsan,  en fakir insanı da olsan günde 24 saatimiz  var.  Bunu blog yazarak mı :), facebookta takılarak mı, çocuğunla kitap okuyarak mı, mutlu mu, mutsuz mu geçirmek bizim elimizde.  
 
Zaman genelde nasıl boşa harcanır?
-          Fazla TV seyretmek
-          Fazla uyumak
-          Uzun süren maçlar izlemek
-          Dedikodu
-          Gereksiz mailler, telefon görüşmeleri

Ünlü düşünür Sokrates zamanının nasıl harcanması konusunda oldukça hassasmış.
Bir gün bir arkadaşı gelmiş ve ”Seninle bir şey konuşmak istiyorum” - demiş. Sokrates "Önce 3 soruya cevap ver sonra anlatabilirsin" - diye cevap vermiş.
Soru 1: “Bu bilgi kesinlikle doğru bilgi mi?" sorusuna "Emin değilim. Bunu başkasından duydum"- cevabını almış. 
Soru 2: “Bu haber iyi haber mi?” sorusuna "Hayır"- cevabını almış.
Soru 3: “Bu bilgi benim için yararlı mı?” sorusuna da "Hayır"- cevabını almış.
Tüm bu cevapların üzerine Socrates:  “Bir haber kesinlikle doğru, iyi ve yayarlı değilse, ben onu duymak istemiyorum”- demiş.