Ek bir rol “İşveren Rolü”


1. Anne rolü,
2. Eş rolü,
3. Kariyer yapan kadın rolü yanına, bebeğinize Bakıcı bakması durumunda, roller yetmiyormuş gibi  
4. İş veren rolü de eklenir. J Bu rol de standart iş veren rolünden oldukça zordur. Çünkü verdiğiniz para karşılığı aldığınız hizmetin kalitesini ölçmeniz daha zordur ve sizi rahatsız eden bir durum olduğu zaman çalışanı/Bakıcı’yı uyarmak da bir o kadar hassas hale gelmektedir. Çünkü Bakıcınızın hissiyatında neden olabileceğiniz en ufak bir olumsuzluk sizin en değerli varlığınıza etkisi olabilir.

Evde Bakıcı olunca etrafta o kadar çok insan üstüne vazifeymiş gibi… Neler yapıyor? Bence ev işleri de yapsın! gibi haddini çok çok aşan telkinlerde bulunur… J
İlk çocuğumda Bakıcı konusunda çok çok hatalar yaptım, ama ikinci çocukta bu hatalarımı düzeltmeye çalışıyorum. Burada çıkarttığım dersleri paylaşmak istedim.
  1. Bakıcı seçerken kişilik olarak, iç denetimi yüksek, sorumluluk alabilen birini seçmek.  İç denetimi düşük olan biri olması durumunda, dış denetim yolu ona yaptırabileceklerimiz çok sınırlı kalır.
  2. Bakıcının doğru insan olduğu karar verdikten sonra, onun üstünde fazla kontrol yapmaya çalışmak, olumsuz ilişkilerden başka bir şeye yaramaz. Ona güven duymamız şart…
  3. Öncelikleri belirlemek, örneğin benim önceliklerim: çocuk temel bakım ihtiyaçlarının karşılanması, ihmal edilmeden bakılması ve bebeğin temiz olması. Ekstra ev işleri yapılması benim önceliğim değil.
  4. İletişimin oldukça açık kurulması, örtülü iletişimden uzak durmak .
  5. Bakıcı profilindeki kadınlar, genelde maalesef, eşinden kaynanasından değer görmemişlerdir ve değerli görülme ihtiyaçları vardır. Onların önemli olduklarını hissettirmek.  
  6. Bazen eve beklenmedik zamanda gelmek ve gözlemlemek., girmeden kapının önünde dinlemek. Kamera kaydını ben kullanmadım. Ama kullananlar ne kadar sıklıkta gerçekten izleyebilir, insan niyeti bozması durumunda kamera ona engel olamaz.  
  Bunları yazıyorum ama Bakıcı ablamıza ne kadar çok güvensem de, bu bir sürü ek faktörler ile desteklense de, tüm gün boyu bebeğimi göremediğim için yine içimde güvenemediğim noktalar olduğunu itiraf etmeliyim. Bu da çalışan annenin zorlukları…