Aç Kal! Budala Kal!


Ünlü Steve Jobs hayatına veda etti ve onun 2005 yılında Stanford Üniversitesinde yaptığı konuşmada verdiği mesaj“Aç Kal! Budala Kal”.

Çocuklarımız için hayatları boyunca hiçbir şey ihtiyaç duymamaları için elimizden geleni yapıyoruz! İlk günlerinden beri fazla  fazla yediriyoruz, sonra da nerdeyse “bir eli yağda, diğer eli balda” olması için elimizden geleni yapıyoruz. Yeter ki anne baba olarak “suçluluk” hissetmeyelim!
Acaba ne kadar doğru yapıyoruz?
Çocuklarımız belki de biraz ihtiyaç duyarak yaşamalı ne dersiniz?
İlkokuldaydım, okuldan dönerken mağazaya girdim bir çift ayakkabı beğendim. Annem o zaman erkek kardeşim ile doğum iznindeydi ve ben eve dönünce anneme almak istediğim ayakkabıyı ve fiyatını söyledim. Annem bana şu anda alamayacaklarını, çünkü sadece babamın maaş ile geçindiğimizi, ama o işe dönünce bana güzel ayakkabı alacaklarını anlatmıştı. (Aslında, şimdi annem beğendiğim ayakkabıyı, kendisi beğenmediği için almak istemediği için öyle konuştuğunu söylüyor J Ben de o gün her istediğimi anında alamayacağımı, ailemizin belli bir bütçe sınırlaması (budget constraint) olduğunu anlamak durumunda kalmıştım. Anneme hiç kızmadığımı ve bu durumu anlayış ile karşıladığımı çok iyi hatırlıyorum.