Tüm annelere anaokulu seçiminde kolaylıklar diliyorum!

Hangi anaokulu? Hangi kreş? Devlet mi? Özel mi? Çalışan anne olunca, çocuğunuz için belli yaştan sonra anaokulu/kreş bulmanız gerekiyor. Gerçe ben çocuk 3 yaşını geçince mutlaka anaokuluna gitmeli diyenlerdenim. 3 yaşından sonra evde duran çocuğa yazık edildiğini düşünüyorum. 

Şu anda harıl harıl okul arıyoruz. Devlet, özel, hepsini kıyaslıyoruz. Tabi mevcut imkanlar çerçevesinde en iyisi olsun istiyoruz. 

Çalıştığım için bakıcılara da tam güvenemediğimden çocuğum maalesef 1,5 yaşından beri kreşe gitti. Gittiği kreşi önceleri çok beğeniyordum. Sonra işin içine girince ve ikinci bebeğe hamileyken kreşi farklı saatlerde ziyaret edince eksiklikleri daha çok görür oldum. Bu yüzden bu sene tekrar başka seçenekleri de değerlendirmek istiyorum. Bu 2 senelik özel  kreş deneyimim ve şu anki arayışlarımdan çıkarttıklarım görüşlerimi paylaşmak istiyorum. 
- aslında en önemlisi öğretmenin kalitesi 
- biz ebeveynler çocuğumuz kreşteyken onun hakkında maksimum %10 bilgiye sahip olabiliyoruz. Çoğu şeyi göremeyebiliyoruz. 
- kreşleri genelde tamamen birisinin gülümsemesini beğenmemiz üzerine, yani tamamen subjektif kriterlere göre seçiyoruz.
- özel anaokulu/kreşlerin % 90 aşağı yukarı aynı kalitede. İşte bina olarak bir köşk.
- öğretmenler (2 yıllık mezunu şanslıysanız 4 yıllık), size göre genç olabiliyorlar, genç olmaları rahatsız edebiliyor
-standart inglizce, drama, resim gibi dersler işte..
- Sınıflar 7-14 kişilik. 
- yemek mönüsünü size veriyorlar.
Şu anda iyi bir devlet anaokulu buldum, ama sınıflar biraz kalabalık 20-25 kişi ve öğlen uykusu yok.
Fiyat açısından da özellerden çok daha ucuz değil. Özeller benim baktıklarım 850 (pazarlık ile)-1.300 TL + servis. Özel anaokulunun avantajı erken açılması ve geç saatelere kadar çalışması. Özellikle çalışan anne için bu önemli! Devlet anaokulu da hiç fena değil kalite açısından. Başında da dediğim gibi öğretmeni çok iyi tanımadıktan sonra, çocuk için ne kadar iyi olacağını bilemiyorsun. 
Anaokulu seçimini yaparken aşağıdaki liste ile gidebiliriz.
- Anaokulunun/kreşin çalışma saatleri ve tarihleri, tatil günleri (bazı anaokulları yarımgün yasal izin olduğunda tam gün, bazıları yarım gün çalışıyor) Bir okulda şöyle uygulamadan bahsedildi bana, her ayın son cuma günü okul 23:00'e kadar çalışıyordu. Gezmek isteyenler ebeveynler gezsin diye. 
-Öğlen uykusu durumu (bazı anaokullarında isteyenler uyuyor, istemeyenler uyumyor, nasıl idare ediyorlarsa)
-Öğretmen kim olacak, ne mezunu 
- Yemek menüsü
- Hangi dersler veriliyor. İngilizce konusu bence çok komik, ama her anaokulunda var. İngilizce telafuzu düzgün olmayan bir sürü öğretmen ders veriyor işte çocuklara. 'This is a pencil' diye. Yapacak bir şey yok.... 
- bu listeye bir sürü şey eklenebilir belki vs.vs. 

Tüm annelere anaokulu seçiminde kolaylıklar diliyorum! 




Yorumlar