Müziğin gücü!


Oğlumun gelişim ve eğitim sürecinde müziğin  gücü beni hem şaşırttı, hem de biraz ürküttü.




Bir çocuğun beynine şarkılar ile ne kadar çok bilgi yüklenebileceğini net olarak gördüm.
Çocuk şarkılar  ile bilgiyi daha kolay öğreniyor, kelime haznesi daha rahat genişletiyor,
yabancı dili/kelimeleri daha rahat ezberliyor.

Müziğin söz konusu gücü beni biraz ürkütmesinin nedeni özenle seçilmemiş olan müziğin çocuğumun beynine, hafızasına yapabileceği tahribatı net olarak görememem.

Kendi çocukluğumdan örnek vermecek olursam, babaannem, Alman dilinde nakaratlı ritmik şiir ezberletmişti . Almanca’yı bilmeme rağmen o şiiri hala hatırlıyorum.  

Herhalde çocuklarımızın pırıl pırıl temiz beyinlerine ve hafızalarına uzun ömürlü bilgiler kaydettiğimizi çok iyi idrak etmeliyiz…

Yorumlar