Kundaklama


Bebek – gizemdir! Onun ağlamaması ve huzurlu olması için gece gündüz çalışırız! Ben bir bebek büyüttüm ve şuanda ikincisini büyütüyorum. Annem 3 çocuk büyüttü. Ben her zaman bebek çok küçükken bebeğimi gece uykuya yatırmak için sıkıca sarıyordum. Gündüzleri ise ellerini açıyordum. Şu anda 3 yaşında olan oğlum, 11 aylıkken kaşık ve çatalla yemek yiyordu. Olağanüstü bir şey olarak anlatmıyorum. Sadece kundaklamamın bebeğimin gelişimini etkilemediğini düşünüyorum. Buarada -  kundaklama süper bir şey! haydi kundaklayalım! da demiyorum. Sadece, kundaklamanın yansıtıldığı kadar kötü bir şey olmadığını hatta zaman zaman başvurabileceğimiz çare olarak gördüğümü belirtmek isterim. Özet olarak kundaklama hakkında gözlemlerim:
1 - Hele hele yeni doğan bebeği kundakladığınız zaman gerçekten kendisini güvende hissettiğini gördüm.
2- Uyurken kendi elleri ile kendisini uyandıramıyor.
3- Özellikle bebek çok ağlıyorsa mutlaka bir sıkıca sarıp sakinleştirmeyi denemenizi tavsiye ediyorum. Gerçekten işe yaradağını gördüm.
4-Eski Soviyetlerde doğumhanede bebekler hala kundaklanıyor
5-Yandaki resim ise kundaklama sanatı ile ilgili yazılmış kitaba ait. http://www.amazon.com/Baby-Gami-Beginners-Andrea-Cornell-Sarvady/dp/0811847640
Ne zamana kadar bebeği sarmamız gerektiğini ise bebek kendisi beden dili anlatır. Yeter ki ona güvenelim! Biraz sofistike oldu… J Ama gerçekten buna inanıyorum!


Yorumlar